«Փոխիր կյանքդ-2»


Սա հեղինակի՝ «Փոխիր կյանքդ» գրքի շարունակությունն է: Անձնական փորձի, իրական պատմությունների և հեղինակային առակների միջոցով ներկայացվում է, թե ինչպես կարելի է երջանիկ լինել և սկսել հաջողության ճանապարհը` ապրելով Հայաստանում:

   

 

Բիզնես և ֆինանսներ

Սկսնակ բիզնեսի նրբությունները

Հեղինակ՝ Tntesaget

Հաճախ են հանդիպում մարդիկ, ովքեր համոզված են, որ հարստանալու համար հիմնականում անհրաժեշտ է նորարարական գաղափարներ ունենալ: Նրանք անընդհատ մտածում են, թե ինչ կարելի է անել, բայց քչերն են նրանցից, ովքեր մտածում են նաև, թե ինչպես կարելի է դա անել: Երկուսն էլ կարևոր են, չի կարելի մեկն անել, բայց մյուսը չանել: Այդպես մարդիկ, ովքեր համոզված են, որ հարստանալու համար անհրաժեշտ է նորարարական գաղափարներ ունենալ, ողջ կյանքում շարունակում են մտածել, բայց չգործել, քանի որ չգիտեն, թե ինչպես իրենց մտածածն իրագործել: Մինչդեռ մարդիկ, ովքեր մտածում են նաև, թե ինչպես անել, գործում են և հաջողության են հասնում:

Իրականում նորարարական գաղափար ունենալն այդքան էլ կարևոր չէ: Կարելի է, իհարկե, դա ժխտելու համար թվարկել այն մարդկանց, ովքեր հարստացել են հենց իրենց գաղափարների շնորհիվ, բայց դժվար թե որևէ մեկը կարողանա թվարկել հարյուրից ավել այդպիսի հարուստներ: Թող թեկուզ հազարը լինեն, բայց համեմատեք այդ թիվը աշխարհի հարուստների թվի հետ: Կան միլիոնավոր միլիոնատերեր, ի՞նչ է այդ թվի մեջ հազար հոգին: Եթե համարենք, որ աշխարհում կա մեկ միլիոն հարուստ մարդ, ապա նրանց միջից հազարը կկազմեն ընդամենը 0,1%: Մի պահ մտածեք, թե որն է ավելի հավանական` լինել աշխարհի 99,9% հարուստներից մեկը, թե ընդամենը` 0,1%-ից մեկը:

Հաճախ մարդիկ որոշում են մի բան անել, որը դեռ ոչ ոք չի արել` կարծելով, թե այդպես նրանք անպայման կհարստանան, բայց միևնույն է նրանց բիզնեսն ի վերջո չի աշխատում: Դրա պատճառն այն է, որ բիզնեսում շատ ուրիշ կարևոր բաներ կան, իսկ անել այն, ինչ դեռ ոչ ոք չի արել, պարզապես առավելություն է: Առավելությունը հեշտությամբ կարելի է կորցնել: Օրինակ, եթե սկզբում այդ գործը միայն դուք էիք անում, ապա հետագայում կարող է որևէ ավելի ուժեղ գործարար նույն բանն ավելի լավ անել: Կամ ասենք, եթե դուք լավ գաղափար ունեք, բայց դա չեք արտոնագրել, իսկ արտոնագրելը թանկ արժե, ապա բոլորն էլ կարող են դրանից օգտվել: Դա նշանակում է, որ ձեր գաղափարը միայն ձերը չէ, այն բոլորինն է: Իսկ ի՞նչն է կարևոր բիզնեսի համար (բացի փողից):

1. Գործընկեր ունենալը

Գործընկեր ունենալը շատ կարևոր է, քանի որ միայնակ ավելի դժվար է, քան երկուսով: Երկուսով հնարավորություններն ամենաքիչը երկու անգամ բազմապատկվում են: Օրինակ, եթե դուք ձեր միջոցներով միանում եք արդեն գործող բիզնեսի, ապա այդ դեպքում դուք մի քայլ առաջ եք ընկնում: Կարիք չկա այլևս զրոյից սկսելու, ձեզ մնում է միայն արդեն գործող բիզնեսը զարգացնել: Այդ հարցում ձեր գործընկերը կարող է շատ լավ օգնել ձեզ` թե՛ իր միջոցներով, թե՛ իր խորհուրդներով: Բացի այդ, միայնակ ժամանակն էլ չի հերիքում, շատ ցանկալի է, որ լինի մեկը, ով կանի այն, ինչ դուք չեք հասցնում: Բայց հաճախ մարդիկ գործընկեր ունենալու մասին մտածելիս հաշվի են առնում հիմնականում 3 մտավախություն:

Գործընկերը կարող է խաբել

Դա հնարավոր է, բայց բոլորովին էլ հարկ չկա խաբեբա գործընկեր ունենալ, քանի որ գործընկերոջը դուք եք ընտրում, ոչ ոք ձեզ չի պարտադրում որևէ մի խաբեբայի հետ գործ ունենալ: Չնայած դրան` անգամ ազնիվ մարդը կարող է գործի մեջ զերծ չմնալ խաբելու գայթակղությունից: Այդ դեպքում հարկավոր է այնպես անել, որ նման բան տեղի չունենա: Մինչև վերջ պատմեք նրան ձեր պլանների մասին, ստեղծեք փոխադարձ վստահության մթնոլորտ: Այդ դեպքում փոխադարձ վստահության մթնոլորտը ստեղծվում է ոչ թե միայն մարդկային ջերմ հարաբերությունների հաշվին, այլ նաև միասին հետագայում ավելի խոշոր եկամուտներ ստանալու ակնկալիքների հաշվին: Եթե ձեր գործընկերը գիտի, որ դուք, տարեկան որոշակի գումար և ջանքեր ներդնելով, ձգտում եք այնպես անել, որ ձեր համատեղ բիզնեսը զարգանա, ինչի արդյունքում ձեր եկամուտներն էլ կավելանան և որոշի ձեզ խաբել, դա նշանակում է, որ նա առնվազն հիմար պետք է լինի, քանի որ մի անգամ չնչին գումար շորթելու համար նա կկորցնի հետագայում շատ ավելին վաստակելու հնարավորությունը: Պարզապես պետք է այնպիսի խելացի գործընկեր ընտրել, որը կկարողանա տեսնել ամբողջական պատկերը և սպասվող հաջողությունների մեծ հնարավորությունները:

Կարելի է տուժել գործընկերոջ սխալներից

Որպեսզի նման բան տեղի չունենա, հարկավոր է ամեն քայլը համաձայնեցված անել: Այդ դեպքում էլ միանգամայն հնարավոր է, որ գործընկերները չկարողանան գալ համաձայնության: Դրա համար պետք է այնպիսի գործընկեր ընտրել, ում մտածելակերպը և գործելաոճը հնարավորինս մոտ է ձեր մտածելակերպին և գործելաոճին, որպեսզի տարաձայնությունները շատ չլինեն: Չնայած դրան, ցանկալի է, որ գործընկերը որոշ հարցերի վերաբերյալ առանձնանա իր մոտեցմամբ, քանի որ բնականաբար շատ հնարավոր է, որ դուք էլ սխալվեք և այդ դեպքում նա պետք է ժամանակին գտնի ձեր սխալը և ուղղի այն:

Ափսոս է փողը կիսել գործընկերոջ հետ

Կարելի է հաշվի առնել մեկ այլ բան: Այն, որ մենք, կարելի է ասել, կիսվում ենք նաև աշխատողների հետ (չէ՞ որ նրանց աշխատավարձ ենք վճարում մեր ստացած եկամուտից): Կարելի է համարել, որ գործընկերոջն էլ ենք աշխատավարձ վճարում, ուղղակի նա շատ բարձր վարձատրվող մասնագետ է, ով ահռելի օգուտ է տալիս գործին:

2. Լավ մասնագետներ ունենալը

Լավ մասնագետները տալիս են լավ արդյունքներ: Սակայն անգամ լավ մասնագետին անհրաժեշտ է սովորեցնել հատուկ ձեզ մոտ աշխատելու նրբություններին: Սկզբի համար անպայման մանրամասն բացատրեք նրան գործի մանրուքները: Բացի այդ, անգամ ամենալավ մասնագետները ժամանակ առ ժամանակ կարիք ունեն վերապատրաստման, քանի որ գիտելիքը նույնպես հնանում է: Հետևեք, որ ձեր աշխատողների մասնագիտական գիտելիքներն անընդհատ կատարելագործվեն:

3. Իմանալ կառավարել

Լավ մասնագետներին պետք է լավ ղեկավար: Դուք պետք է ղեկավարը լինեք ձեր գործի: Ամեն ինչ պետք է ոչ թե ինքնաբերաբար տեղի ունենա, այլ ձեր անմիջական հսկողությամբ: Դուք չեք կարող միայնակ ամեն ինչ անել, բնական է, որ ձեզ մարդիկ են պետք, ովքեր կանեն դա ձեր փոխարեն, բայց դուք պետք է այդ մարդկանց ղեկավարեք: Դրա համար պետք է հիմնականում 3 բան:

Ճիշտ ընտրություն կատարել

Սա հիմնականում վերաբերվում է աշխատողների հարցում ընտրությանը: Պետք է կարողանալ լավ մասնագետներ ընտրել, ովքեր ամեն ինչ կանեն ինչպես հարկն է: Պետք է որոշել, թե ինչ պաշտոններ են գործին անհրաժեշտ և ովքեր են դրանց ամենաշատը համապատասխանում: Հայաստանում դեռ կա ծանոթի միջոցով գործի անցնելու հասկացողությունը: Գործատուն ընկերոջ խնդրանքով գործի է ընդունում նրա բարեկամին, ով ոչինչ չի անում: Արդյունքում ստիպված է լինում ընկերոջը չնեղացնելու համար ամեն ամիս նրա բարեկամին ոչնչի դիմաց ասենք 100 000 դրամ նվիրել: Արդյունքում և աշխատանքի որակն է ընկնում, և անիմաստ, լրացուցիչ ծախս է առաջանում: Դրա փոխարեն այդ 100 000 դրամով կարելի էր օգուտ տալ գործին, այլ ոչ թե վնասել: Մեկ այլ օրինակ բերեմ: Շատերը ընտրում են լավ, բայց ոչ կառավարելի մասնագետների, ովքեր հենց առաջին օրվանից ներքուստ հրաժարվում են ենթարկվել գործատուին: Շատ կարևոր է ընտրել այն լավ մասնագետներին, ովքեր համաձայն են ձեր ղեկավարության տակ աշխատել:

Ճիշտ մարդուց ճիշտ բան պահանջել

Շատ ղեկավարներ սխալ աշխատողից սխալ բան են պահանջում: Ամեն աշխատող պատասխանատու է կոնկրետ գործի համար: Պետք է հստակ իմանալ, ով ինչպիսի աշխատանք է պարտավոր անել և համապատասխան մասնագետից էլ համապատասխան աշխատանք պահանջել: Եթե խնդիրը դրվի այնպիսի մասնագետի առջև, ում մասնագիտական գիտելիքները և պաշտոնը համապատասխանում են տվյալ խնդրի լուծման համար, ապա անշուշտ նա կարող է լուծել այն: Դա շատ պարզ է, բայց հաճախ են ղեկավարները այդ հարցում սխալվում: Օրինակ, հասարակ բանվորից հաճախ ավելին են պահանջում, քան նա կարող է կամ պարտավոր է անել, իսկ արտադրամասի պետից ընդհակառակը` ավելի քիչ: Դրանից գործը տուժում է:

Վերահսկել

Վերահսկելը չափազանց կարևոր է: Պետք է հետևել, որ բոլորն իրենց գործն անեն, չխաբեն, ճիշտ հաշվետվություններ ներկայացնեն և այլն: Հաճախ մարդիկ, օրինակ մի խանութ են բացում, և երբ այդ խանութը այնքան եկամուտ է բերում, որ հնարավոր է ևս մեկը բացել, չեն վարվում այդպես, որովհետև կարծում են, թե չեն կարող երկու խանութ աշխատեցնել: Նրանք հաշվի չեն առնում, որ այդ հարցում իրենց կարող են օգնել կառավարիչները` մտածելով, որ կառավարիչը կարող է խաբել: Բայց իրականում դրա հավանականությունը շատ քիչ է, քանի որ դուք պարբերաբար հաշվետվություն եք ստանում ձեր նոր խանութի գործունեության վերաբերյալ: Իսկ եթե կառավարչին հաջողվի էլ խաբել, ապա նա կարող է դա անել ընդամենը չնչին գումարի հարցում, որից ձեր բիզնեսը չի տուժի, հակառակ դեպքում, դուք կնկատեք դա և կհեռացնեք նրան աշխատանքից: Ամեն դեպքում, լավ վերահսկողության ներքո ոչ մի աշխատող չի կարող այնքան խաբել, որ դուք սնանկանաք: Շատ կարևոր է արդյունավետ գործող պատժիչ և խրախուսիչ համակարգ ունենալ: Աշխատողը պետք է վատ աշխատելու համար պատժվի, իսկ լավ աշխատելու համար պարգևատրվի:

4. Ընդլայնվել

Հաճախ մարդիկ որևէ մի գործ անելիս, երբ սկսում են եկամուտ ստանալ, բավարարվում են դրանով և այլևս առաջ չեն շարժվում և ժամանակի ընթացքում հասնում են նրան, որ մի օր նրանց գործը փակվում է: Ինչո՞ւ է դա տեղի ունենում: Որովհետև ժամանակը քայքայում է ամեն ինչ: Ամեն ինչ օր օրի հնանում է, և եթե դուք օր օրի առաջ չեք շարժվում, ապա ժամանակի քայքայիչ ուժը օր օրի ձեզ ետ է մղում: Բիզնեսն այն ոլորտը չէ, որտեղ կարելի է քչով բավարարվել, բիզնեսում միշտ պետք է ձգտել ավելիին: Դա է պատճառը, որ նույնիսկ շատ զարգացած կազմակերպություններ, ովքեր ահռելի օգուտներ են ստանում և թվում է, թե նրանք կարող են այլևս չմտածել ընդլայնվելու մասին, շարունակում են ընդլայնվել:

5. Ֆինանսները ճիշտ տնօրինել

Ընդլայնվելու համար պետք են ֆինանսներ, իսկ ֆինանսները սխալ տնօրինելու դեպքում դրանք շատ շուտով այլևս չեն լինի: Քանի որ դուք դեռ նոր եք սկսում ձեր բիզնեսը, ձեր անձնական ծախսերը և ձեր կազմակերպության ծախսերը հաճախ նույնացվելու են: Հաճախ մարդիկ ծախս են համարում օրինակ այն, որ բարեկամին պարտքով փող են տվել, կամ իրենց անձնական օգտագործման համար մեքենա են գնել: Սակայն դրանք անձնական ծախսեր են, այլ ոչ թե կազմակերպության ծախսեր: Փոխարենը կարելի է բիզնեսի վրա ծախսել, որը հետագայում այնքան փող կբերի, որ հնարավոր կլինի նաև շատ անձնական ծախսեր հոգալ:

Հեղինակի մասին

Tntesaget

4 մեկնաբանություն

  • Բարև, Luka

    Կարծում եմ, այս մեկնաբանությունը կկարդաք, չնայած գրում եմ եմ ոչ Ձեր հոդվածի կապակցությամբ։ Իմ դոկտորական դիսերտացիայի վերնագիրն է. ՙ,,Արդյունավետ քրիստոնյաների յոթ հմտությունները,,։ Այդ հմտություններից չորրորդը կարճ վերնագրվում է ,,Հաղթանակ-հաղթանակ,, այսինքն պետք է միշտ փոխադարձ հաղթանակի ձգտման հմտությունն (սովորությունը) ունենալ։ Կարծում եմ, ծանոթ եք Սթիվեն Կովիի ,,Բարձր արդյունավետ մարդկանց յոթ հմտությունները,, գրքին։ Այդ գրքի մեջ մանրամասն նկարագրվում է ,,Հաղթանակ-հաղթանակ,, մտածելակերպով մարդկանց բնավորության հատկանիշները։ Նշված մարդիկ չունեն դիֆիցիտի մտածելակերպ. նրանք գտնում են, որ ամեն ինչ աշխարհում հերիքում է բոլորին։ Դա տանում է հաջողության։ Կարծում եմ, հասկացաք ակնարկս։ Թույլ տվեք Ձեր կայքի նյութերը պատճենել և ունենալ բոլոր նրանց, ովքեր ցանկանում են դա անել։

    Սիրով,
    Պավել Սարգսյան

    Christian7habits.blogspot.com

    • Բարև Ձեզ,

      Պավել ջան շնորհակալություն Ձեզ դրական մտածելակերպի ու մեկնաբանության համար: Այո, Սթիվեն Քովիի գիրքը կարդացել եմ և այդ մտքի հետ լիովին համաձայն եմ, շատ ուրախ եմ, որ այն Ձեզ նույնպես դուր է եկել: Իսկ հոդվածների պատճենահանումը ցավոք չենք կարող թույլատրել մի շարք պատճառներով: Իսկ գլխավորն այն է, որ հոդվածների հիման վրա մենք գիրք ենք տպագրում (առաջինը հավանաբար լույս կտեսնի մինչև այս ամսվա վերջ) և ցանկալի չէ դրանց տարածումը համացանցում: Բացի այդ կան նաև տեխնիկական մի քանի պատճառներ, որոնք կվնասեն կայքի դիրքերին ու հեղինակությանը, եթե մեր նյութերը հայտնվեն այլ կայքերում: Մի կողմից մենք շատ ենք ուզում, որ այս նյութերն ու գաղափարները բոլորին հասնեն, մի կողմից էլ չենք կարող թույլ տալ, որ այլ կայքերում հենց նույն հոդվածները օգտագործվեն: Դրա համար մեր կայքը միշտ բաց է, մենք տարածում ենք նյութերը սոցիալական ցանցերում, հոդվածները բոլորին հասանելի են, շուտով կլինեն նաև գրքեր և դասընթացներ: Այդ եղանակով ենք մենք այս ամենը փորձում տարածել:

Մեկնաբանել

error: Կյանքն ավելի հրաշալի է, երբ ստեղծում ես սեփական «բովանդակությունը»