Մարդը պետք է անընդհատ աճի: Այդ աճը կարող է լինել գծային, հարթության մեջ և տարածական: Սովորաբար մենք աճում ենք գծային եղանակով: Այդ գիծը կոչվում է մասնագիտություն: Երբ մենք շեղվում ենք մասնագիտությունից, սկսում ենք զբաղվել նաև հոբբիներով, ժամանակ ենք տրամադրում ինքնազարգացմանը, նոր գիտելիքներ ենք ձեռք բերում, որոնք կապ չունեն մեր հիմնական աշխատանքի հետ, մենք սկսում ենք աճել հարթության մեջ: Դա արդեն լավ է: Այս գրքի միջոցով ես կփորձեմ ձեր մեջ տարածական աճելու ցանկություն արթնացնել: Երրորդ առանցքը մտածողությունն է: Այն զարգանում է, երբ դուք ազատ ժամանակ եք ունենում ոչնչով չզբաղվելու, պարզապես մտածելու համար:


   


Հաջողության պատմություններ

Աշխարհի ամենահաջողակ վեբ բիզնեսի պատմությունը. Amazon.com

Amazon.com ընկերությունը փոխեց առևտրի մասին բոլոր պատկերացումները աշխարհում, հանրահայտ դարձնելով ինտերնետի միջոցով առք և վաճառքը: Ընկերության հիմնադիր Ջեֆֆրի Բեզոսը այդպես էլ չեղավ Հարավային Ամերիկայում և չտեսավ Ամազոնը, սակայն նրա Amazon.com “Էլեկտրոնային խանութը” գտնվում է աշխարհի ամենաշատ այցելվող կայքերի լավագույն տասնյակում: Իսկ ինքը` Ջեֆֆրի Պրեստոն Բեզոսը, արդեն 11 տարի է անընդմեջ ընդգրկվում է Forbes-ի վարկածով աշխարհի 500 ամենահարուստ մարդկանց ցանկում, իսկ 2010-ին այդ ցուցակում նա 43-րդն էր: Եվ հաշվի առնելով, որ 1999 թվականին հեղինակավոր “Time” ամսագիրը նրան ճանաչեց տարվա մարդ, դժվար թե Բեզոսը համաձայն լիներ ավելի պակաս ինչ-որ բանի: Այս հոդվածում ձեզ ենք ներկայացնում, թե ինչպես Ջեֆֆրի Բեզոսը ստեղծեց իր Amazone.com-ը: Դա ներկայիս խոշորագույն ՏՏ ընկերություններից մեկի հետաքրքրաշարժ պատմությունն է:

Ինչպե՞ս սկսվեց ամեն ինչ

Ծնվել է Ջ. Բեզոսը 1964 թվականի հունվարի 12-ին, ամերիկյան Նյու Մեքսիկո նահանգի Ալբուկերկե քաղաքում: Ի դեպ, մայրական գծով նրա բարեկամները Տեխասի առաջին բնակիչներից էին: Դպրոցական դիպլոմում գերազանց գնահատականներն ու գիտական նախագծերի հանդեպ հետաքրքրությունը թույլ են տալիս Բեզոսին 1982 թվականին ընդունվել Միացյալ Նահանգների ամենահեղինակավոր համալսարաններից մեկը` Փրինսթոն:

Ավարտելուց հետո իր առաջին աշխատանքը Բեզոսը գտնում է Ուոլ Սթրիթում, որտեղ նա սովորական համակարգչային մասնագետ էր: Որոշ ժամանակ անց նա տեղափոխվում է Fitel ընկերություն: Այստեղ նրան սպասվում էր ավելի հետաքրքիր աշխատանք: Նրա պարտականությունների մեջ էր մտնում խոշոր ցանցի տեղակայման հետ կապված աշխատանքներ: Աշխատելով Fitel-ում երկու տարի` Բեզոսը տեղափոխվում է Bankers Trust ընկերություն: Արդեն 26 տարեկան հասակում տաղանդավոր պատանին դառնում է ընկերության փոխնախագահ: Դա բացառիկ կարիերայի աճ էր: Երիտասարդը, որը ընդամենը 26 տարեկան է, շատ քիչ փորձ ունի փոխնախագահի պաշտոնը զբաղեցնելու համար: Սակայն Բեզոսին դա չէր վերաբերվում, քանի որ նա միշտ էլ եղել է արտասովոր անձնավորություն: Դրանով Բեզոսը չի դադարում փոխել աշխատանքի վայրերը: Արդեն 1990 թվականին նա աշխատում էր Shaw ընկերությունում` զբաղեցնելով ավագ փոխնախագահի պաշտոնը: Շատերի համար խոշոր ընկերությունում այդպիսի կարիերան ողջ կյանքի երազանքն է, իսկ Բեզոսը մի գեղեցիկ օր ուղղակի հեռանում է … հայտնաբերելով իր համար ինտերնետը:

Առջևում 1994 թվականն էր: Աշխարհում ինտերնետով հետաքրքրվում էր միայն մոտ 38 միլլիոն մարդ: “Ցանցերի ցանցը” առայժմ չէր դարձել առօրյա տերմին միլլիոնավոր մարդկանց համար և օգտագործում էին այն հիմնականում տեխնիկական ԲՈՒՀ-երի ուսանողները և մարդիկ, որոնք իվիճակի էին ինքնուրույն հավաքել համակարգիչը և գիտեին, թե ինչպես պետք է աշխատել մոդեմի հետ: Բեզոսը այնուամենայնիվ հասկանում է Ցանցի ներուժը: Նա դեռ հիշում է, թե ինչպես օրերից մի օր կարդում է թերթում, որ մեկ տարվա ընթացքում ինտերնետից օգտվողների թիվը աճել է 2300%-ով!:

Բեզոսը սկսում է ուսումնասիրել “փոստով վաճառքի” բիզնեսի 20 ոլորտներ և հարց է տալիս ինքն իրեն, թե այդ ուղղություններից ո՞ր մեկն ավելի շատ կշահի Ցանց տեղափոխվելուց հետո: Ընտրությունը կանգնում է գրքերի վրա: Տպագիր կատալոգ դրանց համար գոյություն չուներ, քանի որ այն շատ մեծ կլիներ և չէր կարող առաքվել փոստով, իսկ ինտերնետում այդ խնդիրը ինքնստինքյան կլուծվեր: Բեզոսը թռչում է Լոս Անջելես, մասնակցելու Ամերիկյան առաջատար գրավաճառների ֆորումին, որտեղ ցանկանում էր իմանալ այդ բիզնեսի բոլոր մանրամասները:

Նա սկսում է կազմել իր նախագծի բիզնես պլանը: Նոր ընկերությունը կանվանվի Ամազոն` ի պատիվ աշխարհի ամենաջրառատ գետի և կտեղակայվի Սիեթլում, քանի որ հենց այնտեղ էին գտնվում Ingram գրքերի խոշորագույն մատակարարի պահեստները: Ստեղծելով կայքի նախատիպը` Ջեֆֆը խնդրում է մոտ 300 իր ընկերներին և ծանոթներին փորձարկել այն: Համոզվելով, որ կայքը աշխատում է տարբեր համակարգչային միջավայրերում, 1995 թվականի հուլիսի 16-ին Բեզոսը Ցանցում բացում է amazon.com անվանումով էջը և խնդրում իր ընկերներին` դրա մասին տեղեկացնել իրենց ընկերներին և ծանոթներին: Կայքի առանձնահատկությունը որոնողական հարմարավետ համակարգն էր, որը թույլ էր տալիս հարցում անել հեղինակի անունով, գրքի վերնագրով կամ միջազգային ISBN կոդով:

Կայքը սկսում է աշխատել: Պատվերներ են արվում ոչ միայն ինտերնետի միջոցով, այլ նաև փոստով, ֆաքսով և նույնիսկ հեռախոսով: Հաճախ զանգերին և էլեկտրոնային նամակներին պատասխանում էր հենց Ջեֆֆը: Արդյունքները երկար չեն սպասեցնում: Բացումից ընդամենը մեկ ամիս անց խանութը գրքեր էր վաճառում ոչ միայն Հյուսիսային Ամերիկայի բոլոր նահանգներում, այլ նաև 45 այլ երկրներում: Արդեն 1995 թվականի սեպտեմբերին Amazon-ի վաճառքի շաբաթական ծավալը կազմում էր 20 000 ամերիկյան դոլլար:

Amazon.com-ի վերելքը

Ի սկզբանե, Բեզոսի մոտ հստակ նկատվում էր շուկայում առավելագույն բաժինը ձեռք բերելու ձգտում, այդ թվում բարձր շահույթից հրաժարվելու հաշվին: Բայց երբ Ջեֆֆրին հայտարարում է “աշխարհի ամենամեծ գրախանութը” և “մոլորակի ամենամեծ խանութը” ստեղծելու իր մտադրության մասին, նույնիսկ նրա տաղանդի երկրպագուներն են համարում այդ պլանը “ոչ կոռեկտ”: Միայն որոշ փորձագետներ են արտահայտում իրենց հիացմունքը Բեզոսի մարտավարության հանդեպ, անվանելով այն ամենամտածվածներից մեկը բիզնեսի պատմության մեջ: Եվ ինչպես պարզվեց, նրանք ճիշտ էին:

Չնայած դրան, Ջեֆֆը հայտնում է ներդրողներին, որ ընկերության զարգացման նոր մակարդակին անցնելիս հնարավոր է ողջ կապիտալը կորցնելու 70%-անոց վտանգ: Նախագծի այդ փուլին միանում են նաև նրա ծնողները` վտանգելով 300 000 դոլլարի հասնող իրենց խնայողությունները: “Մենք չենք ներդնում ինտերնետում”, — հայտարարում է Ջեֆֆրիի մայրը, մեկնաբանելով իր ներդրումը, — “Մենք ներդնում ենք Ջեֆֆում”: Եվ նրանք չեն սխալվում: Amazon-ի բաժնետոմսերի ընդամենը 6%-ի առկայությունը 90-ական թվականների վերջում դարձնում է նրանց միլլիարդատեր:

Amazon.com-ի հաջողության պատճառների մասին խոսելիս կարելի է նշել դրանցից մի քանիսը: Նախ ընկերությունը կենտրոնացած է երկարաժամկետ նպատակների վրա: Նաև Amazon-ը միշտ կատարելագործվում է: Ընկերությունը հատուկ ուշադրություն է դարձնում իր հաճախորդների համար բոլոր հարմարությունները ստեղծելու վրա: Ընկերության հաջողության կարևոր պայմաններից մեկն էլ այն էր, որ նա չսահմանափակվեց միայն գրքերի առք ու վաճառքով:
“Մեր նպատակն է”, — հայտարարում է Բեզոսը, — “աշխարհի ամենագնորդա-կողմնորոշված ընկերությունը ստեղծելը` մի վայր, որտեղ յուրաքանչյուրը կարող է գտնել մտքին եկած ցանկացած ապրանք, որը հնարավոր է գնել օնլայն:”
Արդեն նոր հազարամյակի սկզբում Amazon-ը սկսում է վաճառել նաև երաժշտական սկավառակներ, ֆիլմեր, խաղեր և էլեկտրոտեխնիկա: 2002 թվականին այդ ցանկը համալրվում է հագուստով, իսկ 2003 թվականին` սպորտային ապրանքներով: Արդյունքում ընկերությանը հաջողվում է ոչ միայն դիմակայել հայտնի “դոթ-քոմերի” ճգնաժամին, այլ նաև բազմապատկել կապիտալը:

Մի քանի բառ էլ հիմնադրի մասին

Amazon.com

Ինչպե՞ս է անցնում ամենահաջողակ ինտերնետ-ընկերություններից մեկի գլխավոր տնօրենի և միլլիարդատիրոջ կյանքն այսօր: Չնայած հսկայական կարողությանը և ընկերության արժեթղթերի խոշոր փաթեթի սեփականատեր լինելուն` Ջեֆֆրին փոխակերպել է իր արժեթղթերը կանխիկի ընդամենը մեկ անգամ, վաճառելով 23 միլլիոն դոլլար արժողությամբ բաժնետոմսեր: Դրանից հետո ընտանիքը տուն է ձեռք բերում Վաշինգտոն լճի ափին և թարմացնում է մեքենաների շարքը: Իսկ ինքը` Ջեֆֆրին, ավելի շատ ժամանակ է հատկացնում բարեգործությանը: Ինչպես երբեմն սիրում է կատակել նրա կինը, “ծախսել փողերը երբեմն ավելի դժվար է լինում, քան աշխատելը”:

Հ.Գ.
Ահա և ևս մեկ հաջողության պատմություն: Հուսով ենք, որ ընթերցողներից յուրաքանչյուրը հստակ հասկանում է, որ Ջեֆֆրի Բեզոսը ինչ-որ ոչ երկրային ունակություններ չուներ, որ նա այդ ամենին հասել է մեծ ձգտման, վստահության, աշխատասիրության և համառության շնորհիվ, որը կարող եք անել նաև Դուք: Եվ թող չլինեն մարդիկ, որ կմտածեն, որ դա տեղի է ունեցել ինտերնետի զարգացման սկզբնամասում և որ նման բան այլևս հնարավոր չէ կամ պետք է երկար սպասել հարմար պահը որսալու համար: Դա ինքնախաբեություն է: Դրա հակառակը ապացուցում են մեր կայքի մնացած բոլոր հաջողության պատմությունները: Երազանքից է սկսվել Բիլլ Գեյթսի, Հենրի Ֆորդի, Ռիչարդ Բրենսոնի, Սերգեյ Բրինի, Սթիվ Ջոբսի, Մարկ Ցուկերբերգի, Ինգվար Կամպրադի, Մայքլ Դեյլի, Էնդրյու Կառնեգիի, Ակիո Մորիտայի, Քըրք Քըրքորյանի, Ուոլտ Դիսնեյի և հազարավոր այլ սովորական մարդկանց հաջողության ճանապարհը: Անկախ նրանից, թե որտեղ եք դուք ապրում, որ ժամանակաշրջանում եք ապրում և ինչով եք զբաղվում, ձեր շրջապատում միշտ էլ կան բազմաթիվ չօգտագործված հնարավորություններ, որոնք սպասում են իրենց նվաճողին: Ուղղակի պետք է սովորել դրանք նկատել: Նայելով “այսբերգին”, դուք պետք է տեսնեք դրա չերևացող մասը: Ինչպես հանճարեղ Թոմաս Էդիսոնն է ասել` մարդիկ բաց են թողնում իրենց ընձեռնված հնարավորությունները, քանի որ դրանք կրում են “սովորական հագուստ”: Պետք չէ սպասել ինչ-որ արտասովոր մտքի կամ հարմար պահի: Սկսեք զբաղվել նրանով, ինչը ձեզ դուր է գալիս և անընդհատ զարգացրեք դա, ընդլայնեք ձեր գիտելիքները և ժամանակի ընթացքում ձեզ մոտ ամեն ինչ կստացվի: Եվ ընդհանրապես կարևոր չէ, թե ինչ կասեն շրջապատի մարդիկ կամ ինչ անհաջողություններ դուք կունենաք: Գլխավորը այրիչ ցանկությունն է, վերջնական նպատակի հանդեպ հավատը, վստահությունը և մինչև վերջ գնալու և չհանձնվելու պատրաստակամությունը: Եվ հուսով ենք, որ մի օր էլ Ձեր մասին պատմող հոդվածը կհայտնվի այս կայքի էջերից մեկում, այլապես ինչի՞ համար է այս ամենը:
ՄԵԾ ՀԱՋՈՂՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՆՔ ՁԵԶ ՄԱՂԹՈՒՄ:

Հեղինակի մասին

Հրաչյա Մանուկյան

Անձնային աճի գծով հեղինակ, Հաջողության բլոգի հիմնադիր, «Փոխիր կյանքդ», «Կամքի ուժ. ինչպես ղեկավարել սովորությունները» և «Ստանդարտ մտածելակերպի սահմաններից դուրս» գրքերի հեղինակ:

3 մեկնաբանություն

Մեկնաբանել

error: Կյանքն ավելի հրաշալի է, երբ ստեղծում ես սեփական «բովանդակությունը»