Մարդը պետք է անընդհատ աճի: Այդ աճը կարող է լինել գծային, հարթության մեջ և տարածական: Սովորաբար մենք աճում ենք գծային եղանակով: Այդ գիծը կոչվում է մասնագիտություն: Երբ մենք շեղվում ենք մասնագիտությունից, սկսում ենք զբաղվել նաև հոբբիներով, ժամանակ ենք տրամադրում ինքնազարգացմանը, նոր գիտելիքներ ենք ձեռք բերում, որոնք կապ չունեն մեր հիմնական աշխատանքի հետ, մենք սկսում ենք աճել հարթության մեջ: Դա արդեն լավ է: Այս գրքի միջոցով ես կփորձեմ ձեր մեջ տարածական աճելու ցանկություն արթնացնել: Երրորդ առանցքը մտածողությունն է: Այն զարգանում է, երբ դուք ազատ ժամանակ եք ունենում ոչնչով չզբաղվելու, պարզապես մտածելու համար:


   


Արժեթղթեր

Ի՞նչի համար են ֆոնդային ինդեքսները

Երբ նոր էի սկսել զբաղվել բաժնետոմսերով, երկար ժամանակ չէի հասկանում, թե ինչու են ներդրողները հետևում ֆոնդային ինդեքսներին, ինչպես է դրանց շարժն ազդում նրա վրա, որպեսզի որոշես` գնե՞ս տվյալ ընկերության բաժնետոմսերը, թե ոչ, մինչև մի օր ընկերս բացատրեց դրանց նշանակությունը: Սկզբում եկեք հասկանանք, թե ինչ են ինդեքսները: Ինդեքսները բնութագրում են ոչ թե կոնկրետ ընկերության բաժնետոմսերի, այլ ընկերությունների որոշակի խմբի բաժնետոմսերի վիճակը (ավելի հաճախ մեզ հետաքրքրում է ոչ թե վիճակը, այլ շարժը): Օրինակ, եթե ուզում ես հասկանալ, թե ինչ վիճակում է ԱՄՆ արդյունաբերությունն այս պահին, տրամաբանական կլինի հասկանալ, թե ինչ վիճակում են ԱՄՆ խոշորագույն արդյունաբերական ընկերությունները (դրա համար էլ ստեղծված է ինդեքս, որի մեջ մտնում են ԱՄՆ խոշոր արդյունաբերական ընկերությունները): Այսինքն, եթե ընկերությունների «գործերը լավ են», դրանք զարգացում են ապրում (հետևաբար նաև բաժնետոմսերի գինն է աճում), ապա ընդհանուր երկրի արդյունաբերության վիճակն է լավ:

Ինդեքսները բնութագրում են շուկայի կամ դրա որոշ ճյուղերի վիճակը: Օրինակ, եթե ամերիկյան ֆոնդային S&P 500 ինդեքսը, որը հաշվարկվում է ԱՄՆ 500 խոշորագույն ընկերությունների հիմքի վրա, շարունակաբար նվազում է, ապա կարելի է ենթադրել, որ ԱՄՆ տնտեսությունն անկում է ապրում: Միշտ չէ, որ այդ ենթադրությունը ճիշտ է, բայց հիմնականում` դա այդպես է: Հայտնի ինդեքսներից են նաև Դոու Ջոնսի արդյունաբերական ինդեքսը, որը հաշվարկվում է ԱՄՆ 30 խոշորագույն ընկերությունների հիման վրա (այնպիսիք, ինչպիսիք են American Express, Boeing, Coca-Cola, General Electric, Hewlett-Packard, McDonald’s և այլն) կամ ասենք Nasdaq Composite ինդեքսը, որը հաշվարկվում է Nasdaq ֆոնդային բորսայում գրանցված բոլոր ընկերությունների հիմքի վրա:

Գոյություն ունեն հարյուրավոր ինդեքսներ: Նույն Nasdaq-ում գործում են նաև Nasdaq-100, Nasdaq Biotechnology Index և այլ ինդեքսներ, Նյու Յորքյան բորսան ունի իր ինդեքսները, ճապոնականն` իր, ռուսականն ունի իր ՌՏՍ և ՄՄՎԲ ինդեքսները և այլն: Ինդեքսների հաշվարկը տարբեր ինդեքսների դեպքում տարբեր է: Ամենապարզ դեպքում` դա ինդեքսի մեջ մտնող ընկերությունների բաժնետոմսերի գնի թվաբանական միջինն է, բայց հիմնականում` այդ միջինը հաշվարկվում է ավելի բարդ եղանակներով: Առանձին ինդեքսների և դրանց հաշվարկի մասին կարող ենք շատ խոսել և դրանց նվիրված առանձին հոդվածներ անպայման կլինեն, բայց այս հոդվածի գլխավոր իմաստը հետևյալն է` հասկանալ, թե ինչպես են օգտագործում ինդեքսները ներդրողները:

Ինդեքսների հիմնական դերը կայանում է նրանում, որպեսզի գնահատես շուկայի շարժը և համեմատես առանձին ընկերությունների բաժնետոմսերի վիճակը շուկայի նկատմամբ: Օրինակ, եթե տեսնում ես, որ շուկան նվազում է (ինդեքսը նվազում է), սակայն ինչ-որ ընկերության բաժնետոմսեր աճում են, ապա այդ ընկերության մոտ ինչ-որ բան այնպես չէ (լավ իմաստով), այսինքն` նա շարժվում է շուկային հակառակ, դեպի վեր: Օրինակ, պատկերացրեք, որ Nasdaq-100 ինդեքսը երկու շաբաթ է նվազում է: Հիշեցնեմ, որ Nasdaq-100-ը հաշվարկվում է Nasdaq-ում գրանցված 100 խոշորագույն տեխնոլոգիական ընկերությունների հիման վրա: Բայց արի ու տես, որ այդ ընթացքում Facebook-ի բաժնետոմսերն աճում են: Նշանակում է, որ Facebook-ն այդ պահին այնքան «ուժ ունի», որ կարող է շարժվել շուկային դեմ, չնայած մնացած ընկերությունների մեծ մասը ինչ-որ գլոբալ պատճառներով անկում են ապրում: Հետևաբար, այդ պահին Facebook-ի բաժնետոմսերը գրավիչ են ներդրողների համար: Իսկ եթե տեսնում ես, որ աճում են և՛ Nasdaq-100-ը և՛ Facebook-ի բաժնետոմսերը, ապա ավելի հավանական է, որ Facebook-ի աճը պայմանավորված է ոչ թե կոնկրետ Facebook ընկերությունով, այլ ավելի գլոբալ գործոններով` երկրի գործազրկության մակարդակն է նվազում, ինֆլիացիայի ցածր տոկոս է կանխատեսվում, ինչ-որ բարձր պաշտոնյա «կարևոր» հայտարարություն է արել, և այլն, և այլն: Այսինքն, այս ամենը ներդրողներն օգտագործում են իրենց համար` ինչ-որ վերլուծություններ անելու նպատակով: Այսօր այսքանը, հուսով եմ` ընդհանուր պատկերացում կազմեցիք ֆոնդային ինդեքսների մասին:

Հեղինակի մասին

Հրաչյա Մանուկյան

Անձնային աճի գծով հեղինակ, Հաջողության բլոգի հիմնադիր, «Փոխիր կյանքդ», «Կամքի ուժ. ինչպես ղեկավարել սովորությունները» և «Ստանդարտ մտածելակերպի սահմաններից դուրս» գրքերի հեղինակ:

17 մեկնաբանություն

Մեկնաբանել

error: Կյանքն ավելի հրաշալի է, երբ ստեղծում ես սեփական «բովանդակությունը»